Apără-ți interesele când munca ta este copiată!
Marca este un element esențial din strategia companiilor deoarece face distincția dintre produsele și serviciile proprii si cele ale concurentei. Pentru titularul ei, marca reprezintă un bun patrimonial și un instrument de a se prezenta în mod autentic pe piață, de a-și câștiga și fideliza clienții, de a dobândi distinctivitate și notorietate.
Din momentul în care o marcă este suficient de vizibilă și apreciată pe piată, ea devine interesantă și pentru cei care aleg să profite de pe munca celorlalți si să culeagă foloase necuvenite, prin actiuni de concurentă neloială sau contrafacere.
De-a lungul anilor, am intâlnit și gestionat cu succes numeroase cazuri în care foști angajati, asociați sau colaboratori au părăsit la un moment dat ”barca” si au inființat o afacere identică, pe acelasi domeniu de activitate și de multe ori cu acelasi nume comercial. Și uneori au inregistrat ei marca la OSIM, deoarece era liberă la inregistrare.
In aceste situații, lipsa certificatului de înregistare a mărcii reprezintă o problemă majoră, intrucat orice demersuri juridice ulterioare trebuie să probeze, printre altele, și dreptul de exclusivitate care derivă din documentul emis de catre OSIM.
O speță foarte grăitoare poți găsi aici.